WAT ZIJN DE MEEST KLANTGERICHTE BEDRIJVEN VAN NEDERLAND?

Onderzoek onder 11.000 Nederlanders toont winnaars CCDNA Awards

Amsterdam, 2 maart 2016 - De datum waarop de meest prestigieuze prijs op het gebied van klantgericht ondernemen wordt uitgereikt is bekend. Op donderdag 14 april vindt de 5e editie van de CCDNA Awards in DeFabrique in Utrecht plaats. De prijsuitreiking, met als thema ‘klant of partner?’, wordt georganiseerd door BearingPoint en DVJ Insights. Zij brengen met de awardshow een ode aan bedrijven die een hoge CCDNA-score halen en hun klanten dus bovengemiddeld centraal stellen. Op dit moment doet DVJ Insights een grootschalig storytelling onderzoek waarbinnen ruim 11.000 consumenten hun ervaringen en merkassociaties delen, zodat de onderste steen in merkperceptie en klantgericht ondernemen bovenkomt. In het onderzoek zijn 80 bedrijven binnen 12 industrieën opgenomen, van automotive tot online retail. Meer informatie via www.ccdna.nl

Bedrijven die na uitvoering van het onderzoek een goede CCDNA-score krijgen, doen het op het gebied van klantgericht ondernemen goed. De CCDNA-score (Customer Centric DNA) is een graadmeter waaruit blijkt hoe klantgericht een organisatie opereert. De score biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

197222 infoghraphic%20ccdna%20score ced94a large 1456910929

Hoge CCDNA-score leidt tot groei

Doordat de CCDNA-score verder reikt dan enkel ‘advocacy’, is de score een meer valide graadmeter voor het beoordelen van customer centricity dan bijvoorbeeld de Net Promotor Score. Franse studies wijzen uit dat bedrijven met een hoge CCDNA-score, over een periode van vijf jaar, 8% meer groei realiseren dan de grootste bedrijven van Frankrijk*. Consultancybureau BearingPoint weet wat groei voor een organisatie kan betekenen en begeleidt bedrijven in klantgericht ondernemen.

Thema: Klant of partner?

De toekomst van bedrijven wordt bepaald door de relatie met hun klanten. Daarom staat de 5e editie van de CCDNA Awards, waar met name C-level professionals op afkomen, dit jaar in het kader van co-creatie. Tijdens de prijsuitreiking wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk hoe bedrijven co-creatie toepassen, hoe zij daarmee het verschil maken en wat het hen oplevert.

Einde persbericht

Neem voor meer informatie over de CCDNA Awards en voor interviewaanvragen contact op met Merktroubadour Oscar den Ouden of Rianne de Vries, via telefoonnummer 06-58886009 of per e-mail via post@merktroubadour.nl. Het beeldmateriaal in deze pressroom is rechtenvrij te gebruiken.

Persuitnodiging

Indien u graag aanwezig wilt zijn bij de uitreiking van de CCDNA Awards, neem dan contact op met Merktroubadour Oscar den Ouden via 06-58886009 of per e-mail via post@merktroubadour.nl. Aanmelden kan tot uiterlijk dinsdag 12 april.